برنامه‌ی کارآزمایی یک داروی جدید برای مقابله با بیماری کلیوی دربیماران مبتلا به دیابت نوع 1 مشخص شد

3 ژوئیه 2017- برنامه‌ی یک پژوهش بالینی جدید برای آزمایش یک کاندید دارویی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که به بیماریهای کلیوی (DKD) مبتلا هستند، تعیین گردید.

داروی GKT831 از طرف شرکت بیودارویی فرانسوی Genkyotex معرفی شده است و این تحقیق جدید در استرالیا با حمایت JDRF انجام خواهد شد. هدف از این تحقیق بررسی تأثیر این دارو بر بهبود عملکرد کلیوی و کاهش آلبومینوری(دفع مقادیر بیش از حد پروتئین از ادرار) است.

ثبت نام برای این پژوهش از اواخر امسال آغاز خواهد شد، محققان امیدوارند که این دارو بتواند در نهایت عوارض کلیوی دیابت نوع 1 را کاهش دهد.

به عنوان بخشی از این مطالعه، بیماران مقدار 200 میلی گرم از داروی خوراکی GKT831 یا پلاسبو را دو بار در روز به مدت 48 هفته دریافت خواهند کرد. داروی GKT831 از یک NOX 1 و 4 مهار کننده‌ی آنزیمی ساخته شده است که دارای اثرات ضد فیبروتیک در افراد مبتلا به DKD  هستند.

در یکی از مطالعات پیشین، نقطه‌ی پایانی اولیه‌ی این مطالعه، که بیانگر بهبود آلبومینوری پس از دوازده هفته درمان با این دارو بود، برآورده نشده بود.

درمطالعه‌ی جدید ابتدا اثر داروی خوراکی GKT831 بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و آلبومینوری پایدار که تحت استانداردهای مطلوب مراقبتی هستند، ارزیابی خواهد شد. این امر از طریق بررسی بهبود نسبت آلبومین به کراتینین در ادرار بیماران ارزیابی می‌شود.

پرفسور Mark Cooper، رئیس گروه دیابت در دانشگاه موناش و یکی از رهبران این مطالعه گفت: این کار یک مثال کلاسیک از ترجمه‌ی کارهای تحقیقاتی آزمایشگاهی به روشهای بالینی است، ما از بنیاد دیابت جوانان( JDRF) به دلیل کمکهای زیادی که به انجام مراحل ابتدایی این آزمایشات نموده و فرصتی را برای ادامه ‌ی تحقیق بر روی بیماران مبتلا به بیماریهای کلیوی ناشی از دیابت نوع 1 فراهم کرده است، تشکر می‌کنیم.

 منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2017/jul/new-drug-trial-scheduled-to-combat-kidney-disease-in-type-1-diabetes-94540369.html